2012 yılının son çeyreğinde en yeni modellerini piyasaya süren teknoloji devleri, rekabeti reklam bütçeleriyle körükleyecek. Yıllık satışların rekor seviyeye ulaştığı yeni yıl arifesinde teknoloji şirketleri tüketicinin ilgisini çekecek reklam kampanyalarına imza atıyor.
Yıllık reklam bütçelerinin toplamı 8.5 milyar
YÜZDE 50 ARTTI
Yılın en büyük cirosuna Noel arifesinde ulaşan
15 MİLYAR DOLAR
Dünyanın en büyük 8 reklam veren teknoloji şirketini temsil eden Intel, Sony, Samsung, Nokia, Google, Apple, Samsung ve Amazon’un yıllık reklam harcamaları 15 milyar doları buluyor. E-ticaret sitesi olmasına rağmen tablet ve e-kitap satarak dev teknoloji şirketleriyle rekabet eder hale gelen Amazon da reklama büyük yatırım yapıyor. 2009 yılında 593 milyon dolarlık reklam bütçesi bulunan Amazon 2011 bütçesini 1.4 milyar dolara taşıdı. Google da son 3 yılda reklam harcamalarını 3 kat artırarak 1.4 milyar dolara kadar çıkardı.
Sony 4.5 milyar dolarla başı çekiyor
Listenin ilk sırasını Hollywood filmlerine sponsor olduğu için 4.5 milyar dolarlık reklam bütçesi olan Sony alıyor. İkinci sırada ise 3.36 milyar dolarlık reklam bütçesiyle Google’ın geçtiğimiz yıl satın aldığı Motorola yer alıyor. 2011 yılında 2.7 milyar dolarlık reklam veren Güney Koreli Samsung ise üçüncü sırada geliyor. İki markanın ardınan ise 1.8 milyar dolarla Microsoft, 1.5 milyar dolarla Google, 1.4 Milyar dolarla Amazon, 933 milyon dolara Amazon takip ediyor.
Windows 8 hızlı yayılacak
Kendi işletim sistemlerini bırakarak Microsoft tarafından geliştirilen Windows 8’i kullanmaya başlayacak olan Nokia ve HTC de üçüncü ekosistem olarak görülen Windows 8’in hızla yayılmasını sağlayacak. Nokia ve HTC, Microsoft’un pazardaki bilinirliği sayesinde satışlarını artırmayı hedeflerken, Finlandiyalı üretici geçen yıl ABD’li şirketten 250 milyon dolarlık platform desteği aldı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder